Kartografowie

2021-04-13

Tytuł: Kartografowie
Dla kogo: dla początkujących, dla średniozaawansowanych jako filler, dla dużych grup
Wiek: 10+ (8 latki powinny dać radę)
Ilość graczy: 1-100
Czas: około 30-40min
Link: https://www.planszoweczka.pl/product-pol-18241...

Jakiś czas temu świat na salony planszówkowe zaczęły wkraczać wykreślanki. Z początku nieco nieśmiało, jednak razem z rosnącą liczbą sobie podobnych zaczęły pokazywać całe swoje piękno. W porównaniu do gier planszowych są nadal prostsze, szybsze (niż większość), ale mogą urzekać czy to tematyką, czy grafikami, czy wszystkim, tak jak ta, o której dzisiaj napiszę.

Kartografowie już od pierwszego spojrzenia na okładkę zapraszają nas w świat, który możemy znać z Roll Playera, a teraz mamy za zadanie narysowanie dla królowej mapy spornego terytorium, aby można było je odzyskać. Dokładnie tym zajmujemy się podczas gry. Mechanicznie polega to na tym, że każdy z nas dostaje swoją mapę, na której będzie wrysowywał tereny pojawiające się na kartach. Znajduje się tam informacja o ich typie, a także o kształcie, jaki muszą mieć. Na każdą grę losujemy z talii 4 karty, które informują nas o tym, za co będziemy punktować. Ciekawym jest to, że punktujemy na koniec każdej rundy za dwie karty, od lewej do prawej (AB, BC, CD, DA), co zmusza nas nie tylko do planowania na bieżąco, ale także do myślenia o tym, co dany ruch da nam w przyszłości. Mamy również element negatywnej interakcji, kiedy jesteśmy zmuszeni oddać naszą mapę graczowi obok, a ten rysuje na niej teren w taki sposób, aby jak najbardziej utrudnić nam zadanie. Niektórych może odstraszać konieczność rysowania, ale zapewniamy, że jest to prosta symbolika drzew, wód, czy pól, które nie wymagają zdolności plastycznych. Mimo prostych zasad rozgrywka daje dużo satysfakcji, a wygrać wcale nie jest tak prosto.

Z czystym sumieniem piszemy o tym, że jest to nasza ulubiona wykreślanka, jednocześnie najbardziej zaawansowana (z tych, w które graliśmy), dająca nam najwięcej zabawy, satysfakcji z grania i z samego obcowania z tym nowatorskim systemem akcji. Polecamy ją na wyjazdy, dla dużych grup ze względu na to, że jednym ograniczeniem w ich ilości jest liczba map, na których rysujemy, dla osób szukających szybkiego fillera, przy których trzeba pokombinować.

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2021

Polecane

Zaufane Opinie IdoSell
4.88 / 5.00 964 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-06-21
2020-06-29