Carcassonne

2021-04-06

Tytuł: Carcassonne
Dla kogo: dla początkujących, dla średniozaawansowanych jako filler
Wiek: 7+
Ilość graczy: 2-5
Czas: około 40-50min
Link: https://www.planszoweczka.pl/product-pol-6421-Carcassonne...

Carcassonne - czy też „ta gra gdzie mamy ludziki i budujemy zamek i możemy stawiać na drogi”. Jedna z bardziej popularnych gier, wiele osób (bardzo słusznie!) zaczyna od niej swoją przygodę, polecamy szczególnie gorąco dla rodzin, które chcą wprowadzić dzieci w ten świat. Każdy z graczy dostaje swoją pulę pionków, które będzie umieszczał na powstającej w trakcie gry planszy. Tura polega na dobraniu losowo kafelka z puli, dołożenie go zgodnie z zasadami do pozostałych i zdecydowanie, czy wstawiamy na niego jednego ze swoich meepli (pionków). Zajmujemy w ten sposób obszary takie jak zamki, klasztora, pola i drogi. Jednakże raz wstawiony pionek nie gwarantuje nam sukcesu w postaci zdobycia punktów, ponieważ inni mogą z nami rywalizować o dany obszar, dostawiając kafelki ze swoimi pionkami od boków. W momencie jego zamknięcia decydująca będzie przewaga w meeplach. Musimy jednak pamiętać, że raz wstawiony, wróci do naszej puli dopiero po zamknięciu obszaru, więc należy rozważnie nimi zarządzać. Gra kończy się, kiedy wyczerpią się kafelki. Carcassonne z uwagi na losowość w dobieraniu kafelków jest regrywalne, a duża ilość dodatków zapewnia większą ilość kafli, a także dodaje nowe mechaniki, które utrudniają grę. Działa naprawdę dobrze zarówno w mniejszym gronie, jak i większym. Możliwość podbierania sobie terenów sprawia, że nie jest za prosto, ani zbyt nudno. Dla niektórych co prawda może to być uciążliwe, jeśli nie przepadają za negatywną interakcją, jednak dla większości jest to zdecydowany atut, szczególnie jeśli chodzi o gry rodzinne, które często wydają się nużące.

Mocno polecamy tytuł na zaczęcie przygody z grami jako wstęp do bardziej zaawansowanych tytułów. I jak widać na fotce - idealnie nadaje się na świąteczne poranki

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2021
Zaufane Opinie IdoSell
4.88 / 5.00 995 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-08-10
.
2020-08-19